Postcards from the mountain

2018-2019

Cartoline dalla montagna

∆∆∆∆

Postcards from the mountain

Il progetto “Cartoline dalla montagna” parte dalla raccolta di frammenti degli effetti materiali della tempesta meteorologica Vaia sulle foreste delle Dolomiti dell’autunno 2018 per suscitare interesse e risvegliare sentimenti attraverso delicate immagini blu, cianotipie che parlano di boschi che non esistono più, uccisi da sconvolgimenti provocati dell’uomo.
Il progetto si compone di centinaia di stampe identificate da una serie di numeri, le coordinate del punto di repertazione. Una scelta precisa che utilizza un sistema internazionale per indicare una località, al posto dei nomi delle vie e dei paesi. Un sistema che mette da parte la storia specifica di questi siti per sottolineare l’universalità dei cambiamenti climatici in atto. In nessun luogo possiamo essere al sicuro.

……………………………………….

The project “Postcards from the mountain” starts from the collection of fragments of the material effects of the meteorological storm Vaia on the forests of the Dolomites in autumn 2018 to stimulate interest and awaken emotions through delicate blue images, cyanotypes that speak of forests that have disappeared, killed by upheavals caused by man. 
The project consists of hundreds of prints identified by a series of numbers, the coordinates of the point of finding. A precise choice that uses an international system to indicate a location, instead of the names of streets and countries. A system that sets aside the specific history of these sites to emphasise the universality of the climate changes taking place. Nowhere can we be safe.

………………………………………………..

La Tempesta Vaia IT Read more

The Vaia storm ENG Read more

Il progetto IT Read more

The project ENG Read more

Esposizione 2019

© 2015-2021 Djamila Baroni
All images are copyrighted and are owned by the author who created them.
Under no circumstance shall these digital files, images, or text be used, copied, displayed or pulled from this site without the expressed written consent of the author.

Leave a reply